reklama

Práca naša každodenná

Všetci to poznáme, ten pocit, keď sa človek sám seba pýta: Stojí mi to za to?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Dneska som sa tak na chvíľu zastavil v tom mojom (našom) uponáhľanom svete a zamyslel sa. Trápi ma totiž jedna myšlienka: "Stojí mi za to, celá tá mašinéria okolo mojej práce?" Aby ste ma nechápali zle, som síce študent gymnázia, no pomimo pracujem ako tzv. "web-freelancer" a ako "web-developer" pre kodujeme.sk . Všetky tieto "bokovky" mi totiž v poslednej dobe začali dosť náhle a dramaticky siahať na môj voľný čas.
"Vďaka" zákazkám som bol niekedy nútený obmedziť posilňovňu (čo sa predtým len tažko mohlo stať) a aj prípravu do školy. Na druhej strane sa však nemôžem sťažovať. Robím prácu, ktorá ma baví, mám flexibilnú pracovnú dobu a pláca je nanajvýš primeraná. Avšak čo ma tak škrie v podvedomí je fakt, že takýto typ žitia je dosť náročný na psychiku a vnútorný pokoj - rovnováhu. Aby som priblížil situáciu: bežne sa stáva, že počas vyučovania príde mail/sms/hovor o zákazke. Potom to vypadá asi tak, že hneď po obede utekám domov, zapínam PC, spúšťam mirandu a otváram gmail. Následne čakám na podklady, ktoré primárne chodia kolegovi a potom sa obaja púšťame do roboty. Je to nárazová robota, snažíme sa našu robotu dokončiť čo najskôr od jej zadania. Pri tom sa často stáva, že aj malá chybička vedie k sporom a v podstate zbytočným hádkam (týmto chcem poďakovať kolegovi, že sa napriek tomuto vieme po robote vždy spolu zasmiať a naďalej ostávame dobrí priatelia). Jednou vetou: zažívame stres. Veľké kvantá stresu, v pomerne krátkej dobe.

Premýšľam teda stále. Je mi celé toto "divadlo" hodné všetkých tých peňazí, ktoré pri ňom zarobím? Veď som ešte mladý. Iní namiesto toho chodia po baroch, užívajú si a hlavne neprežívajú toľko stresu. Neviem, či poznám jednoznačnú odpoveď. Stres je jedna vec, no peniaze a aspoň aký taký pocit sebestačnosti zase druhá. Mám však "tušáka", že kým nájdem uspokojivú odpoveď, budem sa naďalej stresovať pri práci, ktorá ma baví a zarábať peniaze, ktorými si potom môžem spríjemniť môj mladícky život.

Ján Jaďuď

Ján Jaďuď

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Student Gymnazia L. Stura vo Zvolene. Programator a tvorca www, miestami aj designer. Zo vsetkeho trosku. Ked mam cas zoberiem do rucky aj fotoaparat. Mam rad vychadzky s priatelmi a prijemne posedenia v cajovni. Zoznam autorových rubrík:  Jak já to vidímKrátkostiPrácaVysoká školaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu